بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» در خرید قالب وردپرس به چه نکاتی توجه کنیم؟+۱۰ فروشنده برتر

چکیده مطلب :
در این مقاله به بررسی نکات مهم و راهنمایی در مورد خرید قالب وردپرس میپردازیم و همینطور ۱۰ فروشنده (مارکت) برتر ایرانی وردپرس را مقایسه میکنیم و مزایا و معایب هر یک را از دید رای وب بیان خواهیم کرد.
در پایان هم به شما از مزایای طراحی قالب اختصاصی وردپرس می گوییم.



 

احتمالا واژه ی خرید قالب وردپرس به گوش شما رسیده است؛ یکی از گزینه هایی که افراد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود به سراغ آن می روند. این قالب های آماده توسط تیم های وردپرسی طراحی می شوند و پس استاندارد سازی قالب نهایی با معیار های مارکت مربوطه، قالب در آن مارکت ها قرار گرفته و توسط بازدید کنندگان مشاهده و خریداری می شود. که بازار خرید قالب وردپرس اخیرا به دلیل توسعه کسب و کار اینترنتی بسیار داغ شده است.

شما برای خرید قالب وردپرس همواره باید یک سری از نکات مهم را مد نظر قرار دهید که در نهایت قالب انتخابی شما بتواند پاسخگوی نیاز های کسب و کار شما باشد و حداقل معیار های لازم سئو را برای موتور جستجوی گوگل داشته باشد.
نکات مهم در خرید قالب وردپرس :
۱- قالب را از روی قیافه نخرید!

شاید شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید قالب های پر زرق و برق موجود در مارکت ها را دیده اید، قالب هایی که بعضی از طراحان محترم صرفا با استفاده از المان های css و تصاویر به آن اصطلاحا آب و تاب داده اند که در لحظه ی اول هر بیننده ای کاملا مجذوب آن می شود. پس از خریداری قالب فقط به دلیل زیبا بودن آن به واسطه ی نسخه دمو (پیش نمایش)؛ پس از کش و قوس های فراوان می بینید که قالب به هیچ وجه شباهتی به آنچه که در حالت دمو دیدید ندارد و یا کسب و کار شما احتیاجی به تمام قسمت های قالب نخواهد داشت بنابراین فقط قسمت های لازم را در سایتتان پیاده سازی میکنید که در نهایت متوجه می شوید نسخه نهایی سایت شما با آن چیزی که در ذهن داشتید کاملا متفاوت از آب در آمد. لازم به ذکز نیست که آن موقع از خرید خود پشیمان می شوید و برای خرید قالب آماده (اورجینال) بعدی آماده می شوید…
مهمتر از زیبا بودن، امکانات قالب است که باید ببینید می تواند پاسخگوی کسب و کارتان باشد یا خیر؟
ظاهر زیبا خوب است اما همه چیز نیست، بنابراین مراقب باشید که اشتباه بقیه را تکرار نکنید.
۲- سرعت لود

یکی از موارد مهمی را که در موضوع خرید قالب وردپرس حتما باید مد نظر داشته باشید سرعت لود قالب است.
قالب هایی که سرعت لود پایینی دارند می توانند برای سایت شما مشکلاتی را در مرحله ی سئو ایجاد نمایند.
زیرا گوگل و سایر موتور های جستجو به قالب های دارای سرعت لود پایین اولویت کمتری برای نمایش در نتایج خود می دهند.
حتما در نظر داشته باشید که در توضیحات قالب تصویر از از وب سایت gtmetrix.com وجود داشته باشد در غیر اینصورت با مراجعه به سایت مذکور و درج آدرس قالب (منظور همان نسخه پیش نمایش است) در آن سرعت لود قالب را بدست آورید.
حداکثر معیار های قالب انتخابی باید برای سرعت لود ۵ ثانیه و سری C باشند باشند. در غیر اینصورت پیشنهاد می شود از خرید قالب صرفنظر کنید.

سرعت لود قالب
۲- کم حجم بودن

متاسفانه یکی از مشکلات قالب های آماده این است که طراحان آن برای افزایش فروش مجبورند قالب را برای کسب و کار ها و سلیقه های مختلف طراحی نمایند و همین موضوع خود باعث افزایش کد نویسی و بهره گیری بیشتر از کد های javascript و css می شود که در نهایت یک حجم ناخواسته و اضافه از کد ها را همواره در قالب شما لود میکنند که باعث کاهش چشمگیر سرعت لود قالب می شود.
طبق بررسی های دقیق ما حداکثر حجم پیشنهادی برای قالب های آماده ۵ mb می باشد.

کم حجم بودن قالب
۳- ریسپانسیو (واکنشگرا)

یکی از موضوعات واقعا مهم که گوگل بارها و بارها بر آن تاکید کرده است موضوع ریسپانسیو بودن است. شاید تا چند سال پیش ریسپانسیو بودن قالب شما یک مزیت محسوب میشد اما این روزها دیگر اوضاع کاملا تغییر کرده است و ریسپانسیو بودن قالب یک معیار مهم برای گوگل محسوب می شود.
بنابراین در خرید قالب وردپرس حتما به این موضوع توجه نمایید.
توصیه می شود اگر قالب مد نظر شما از قابلیت ریسپانسیو برخوردار نیست حتما برای خرید تجدید نظر بفرمایید.

ریسپانسیو بودن قالب


قالب ریسپانسیو (واکنشگرا) چه قالب است ؟
اگر خیلی ساده بیان کنیم، آن دسته از قالب هایی که اگر با موبایل یا تبلت از آن دیدن نمایید اسکرول افقی نمیخورند و قالب متناسب با دیوایس بازدیدکننده واکش نشان داده و کوچک می شود. (سایت به هم نمیریزد) را ریسپانسیو می گویند. به عبارتی دیگر عرض سایت هنگام نمایش در موبایل و تبلت به صورت خودکار کوچک شده و تمام قسمت ها مانند منو ها و … کوچک می شوند.
برای درک بهتر می توانید با موبایل یا تبلت از این صفحه دیدن نمایید.
حتما مطالعه کنید :  وردپرس چیست و تا کجا می توان پیش رفت؟
۴- سازگاری با افزونه ها

امروزه دیگر مثل چند سال پیش افراد از وب سایت فقط به عنوان یک پایگاه اطلاع رسانی یا مکانی صرفا برای معرفی محصولات، یا خدمات استفاده نمی کنند بلکه هدف اصلی از معرفی به کسب درآمد تبدیل شده است و افراد از طریق وب سایت خود یک سری کالا و خدمات عرضه می کنند.
اگر هم شما جزء آن دسته از افراد هستید که هدف کسب درآمد از اینترنت را دارند دقت کنید که در مرحله خرید قالب وردپرس حتما قالب مد نظر از افزونه های مختلف مثل فروشگاه ساز Woocommerce یا EDD پشتیبانی کند (سیستم های مذکور دو فروشگاه ساز مبتنی بر وردپرس هستند که با آنها قادر هستید در سیستم وردپرس محصول فیزیکی و بفروشید و به سیستم های بانکی و پستی متصل شوید.)

سازگاری قالب با افزونه وردپرس
۵- پنل مدیریتی

پس از خرید و نصب قالب وردپرس روی سایتتان اولین مرحله شخصی سازی قالب است؛ یعنی قالب را ویرایش کرده و قسمت های مشخصی مثل شماره تلفن، آدرس، و … را با مشخصات کسب و کار خود جایگزین نمایید.
در این مرحله باید به هاست خود ورود پیدا کرده و در مسیر public_html/wp-content/themes/youretheme/file.php را ویرایش کنید و اطلاعات مربوطه را جایگزین نمایید. این کار در حالت کلی سخت و زمانبر است و معمولا برای افراد مبتدی غیر ممکن می باشد.
اما این روزها طراحان قالب های آماده جدید برای راحتی کار از طریق خود پیشخوان وردپرس قسمتی را تهیه کرده اند که شما بتوانید به راحتی تمام تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید؛ که این مورد در قالب های آماده فروشگاهی، شرکتی و خدماتی بسیار کارآمد است و باعث صرفجویی در وقت شما می شود.
بنابراین اگر قالب شما پنل تنظیمات ندارد و تخصص شما به وردپرس محدود است در خرید خود بازبینی نمایید.
۵- پشتیبانی

یکی از مهمترین فاکتور ها در موضوع خرید قالب آماده و اورجینال وردپرس بسیار باید به آن توجه کنید این است که آیا قالب خریداری شده پشتیبانی دارد یا خیر، شاید این موضوع در ابتدا زیاد مهم به نظر نرسید اما وقتی قالب را خریدید متوجه می شود که نمی توانید از بعضی امکانات آن که شاید بخاطر همان ها قالب را خریداری کرده اید استفاده کنید و یا گاها ممکن است قالب خریداری شده (از مارکت های سطح پایین) دارای مشکلات فنی باشد که آن موقع نیاز به پشتیبانی قالب را احساس میکنید.
قبل از خرید قالب های اورجینال دقت کنید که طراح آن حداقل ۶ ماه پشتیبانی رایگان بابت خرید محصول ارائه کند

پشتیبانی خرید قالب وردپرس

 
مزایا و معایب خرید قالب وردپرس آماده (حاضری) چیست؟

نقاط ضعف

        حجم سنگین فایل های css و javascript

به دلیل اینکه برای چندین کسب و کار و سلیقه های مختلف طراحی شده اند.

        ماژول های اضافی همراه قالب

ممکن است به کارتان نیاید و موجب سنگین شدن بی دلیل وب سایت شما شود.

        عدم شخصی سازی برای کسب و کار شما

همانطور که قبل تر بیان شد بعضی از طراحان صرفا با زیبا سازی دمو (نسخه پیش نمایش) قالب، شما را وسوسه میکنند.

        اگر مشتری بفهمد قالب شما آماده است به جدی بودن شما در کارتان شک میکند!
        اختلاف هزینه کم با ساخت قالب اختصاصی

حتما مطالعه کنید :  وردپرس چیست و تا کجا می توان پیش رفت؟

به دلیل اینکه سیستم وردپرس توسعه دهندگان زیادی دارد طبعا این موضوع باعث شده است که دستمز نیروی کار آن کاهش پیدا کند و باعث می شود طراحی قالب اختصاصی با خرید قالب آماده زیاد تفاوت قیمت نداشته باشد. بعضا قالب های آماده با قیمت های ۸۰۰٫۰۰۰ تومان هم مشاهده شده است که شما با این هزینه می توانید بحای خرید قالب آماده سفارش طراحی قالب اختصاصی بدهید.

        کار عجله ای

به دلیل اینکه کار آن دسته از طراحان ساخت قالب های آماده وردپرس است بعضا مشاهده می شود و در طی یک ماه چندین قالب را ساخته و راهی بازار میکنند این در حالی است که قالب های آنان کمترین استاندارد های فنی لازم را جهت شروع کسب و کار اینترنتی دارد و صرفا به ظاهر زیبا اکتفا میکنند

        استفاده از افزونه های صفحه ساز

متاسفانه بعضی از قالب ها نیازمند استفاده از افزونه های صفحه ساز هستند که همین موضوع باعث چند برابر شدن حجم سایت ها و استفاده بیش از حد از منابع سرور می شود.

 

نقاط قوت

        پنل حرفه ای

اکثر قالب های آماده که از مارکت های معتبر خریداری می شوند دارای پنل های مدیریت حرفه ای هستند.

        پشتیبانی

طراحان مجبورند برای افزایش فروش خود و حفظ مشتریان فعلی پشتیبانی مطلوبی را ارائه نمایند.

        متناسب با سلیقه ایرانی

به غیر از قالب هایی که ترجمه می شوند، طراحان سعی می کنند قالب ها را برای افزایش فروش مطابق با سلیقه ایرانی طراحی نمایند.

        هزینه پایین

در اکثر موارد قالب های آماده هزینه هایی بسیار پایین تر از قالب های اختصاصی دارند و اگر برای شروع کسب و کار اینترنتی خود نمیتوانید از پس هزینه های طراحی یک قالب اختصاصی بر بیاید قالب های اورجینال آماده گزینه مناسبی برای شروع کارتان هستند.

        زمان کم نسبت به طراحی قالب اختصاصی

فرآیند طراحی قالب های اختصاصی از زمان ثبت سفارش معمولا یک ماه به طول می انجامد اما پس از خرید قالب های آماده بلافاصله می توانید قالب را دانلود کنید و کسب و کار اینترنتی خود را با آن شروع کنید.

        اهمیت به رابط کاربری و تجربه کاربری

اگر طراح قالب آماده شما از طراحان مطرحی است که در این مطلب نام آنها را اعلام میکنیم، حتما سعی میکنند در ارائه محصولات خود به رابط کاربری زیبا و تجربه کاربری اهمیت دهند.

 
– معرفی ۱۰ فروشنده برتر برای خرید قالب های آماده (اورجینال) وردپرس در ایران :

 
۱- ژاکت

نقاط قوت

    تنوع محصولات بومی
    جذب طراحان خبره با سیاست گذاری صحیح
    تعامل با کاربران
    پشتیبانی حرفه ای

 

نقاط ضعف

    محصولات فقط ۶ ماه پشتیبانی رایگان دارند
    پیچیده بودن مراحل فروشنده شدن
    عدم مشاهده تخفیفات مناسبتی در سایت اصلی

 
۲- راستچین

نقاط قوت

    وسعت حوزه کاری برای سایر cms ها (جوملا، دیتالایف، whmcs ، و…)
    پشتیبانی بلند مدت محصولات
    تنوع محصولات
    برگزاری کمپین های مختلف

 

نقاط ضعف

    کم بودن محصولات ایرانی
    گزارش سخت گیری نسبی در تایید قالب ها

 
۳- فریش تم

نقاط قوت

    ارائه آموزش های رایگان

 

نقاط ضعف

    بالا بودن نسبی قیمت قالب های ترجمه شده
    رابط کاربری سطح پایین سایت اصلی
    عدم تمرکز کافی در زمینه فروش قالب وردپرس

حتما مطالعه کنید :  وردپرس چیست و تا کجا می توان پیش رفت؟

 
۴- سون تم

نقاط قوت

    قیمت مناسب

 

نقاط ضعف

    تعداد محصولات کمتر پایین
    مدت زمان آپدید پایین
    وجود قالب های غیر حرفه ای
    عدم بهره گیری از رابط کاربری و تجربه کاربری در اکثر طرح ها

 
۵- قالب خوب

نقاط قوت

    تنوع محصولات مناسب

 

نقاط ضعف

    کم بودن تعداد قالب های ایرانی
    قیمت بالای قالب های ترجمه شده

 
۶- میهن وردپرس

نقاط قوت

    پشتیبانی قوی
    بروزرسانی رایگان
    گارانتی بازگشت وجه

 

نقاط ضعف

    پایین بودن تعداد قالب های ایرانی

 
۷- توس وب

نقاط قوت

    محصولات کاملا ایرانی
    بروزرسانی رایگان
    سئو مناسب قالب ها
    ارائه تخفیف مناسبتی

 

نقاط ضعف

    قفل کردن قالب ها روی یک دامنه و عدم اطلاع به مشتری قبل از خرید
    قیمت بالاتر از عرف بازار

 
۸- آنلاینر

نقاط قوت

    تعداد بالای قالب های رایگان
    پشتیبانی نسبتا قوی

 

نقاط ضعف

    پایین بودن تعداد محصولات ایرانی
    بروزرسانی ضعیف محصولات

 
۹- بیگ تم

نقاط قوت

    تنوع قالب ها برای سلایق مختلف
    مناسب بودن تعداد محصولات ایرانی
    پاسخگویی آنلاین قابل قبول

 

نقاط ضعف

    قیمت های نسبتا بالا

 
۱۰- همیار وردپرس

هرچند بیان گذار سایت ژاکت، همیار وردپرس است اما ما تصمیم گرفتیم که همیار وردپرس را به دلیل مستقل بودن وب سایت در این مقایسه شرکت دهیم.

نقاط قوت

    تقریبا تمام قالب ها رایگان است
    تعداد زیاد قالب ها برای سلیقه های مختلف

 

نقاط ضعف

    تقریبا عدم وجود قالب ایرانی
    پشتیبانی ضعیف قالب ها به دلیل رایگان بودن

 


توصیه ما به شما
اگر در کار خود جدی هستید، هدف بلند مدت دارید , می خواهید از رقبایتان متمایز باشید پیشنهاد ما عدم خرید قالب های آماده (اورجینال) وردپرس است. دلیل آن در قسمت بالا کاملا بیان شد؛ شما با سفارش طراحی قالب اختصاصی وردپرس دقیقا صاحب یک وب سایت مطابق با نظر خود می شود و طراح موظف است علاوه بر رعایت کامل مسائل فنی و کد نویسی آنقدر طرح را ویرایش نماید که سایت مطابق سلیقه شما درآید. بهتر است به حقوق خود آگاه شویم…

ضمنا برای طراحی قالب اختصاصی وردپرس می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که نکات ضعف و قوت بیان شده در مورد مارکت ها صرفا حاصل نظرات مشتریانی است که تجربه خرید از این مارکت ها را داشته اند؛ بدینوسیله اعلام می شود ما در قبال نکات مطرح شده در مورد مارکت ها هیچگونه مسئولیتی نداریم.

در صورتی که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هدف جدی دارید ما به شما پکیج ساخت ساخت فروشگاه اینترنتی را پیشنهاد می دهیم
توجه داشته باشید مطلب فوق ممکن است آپدید شود و همینطور خواهشمند است که اگر شما هم تجربه ی خرید از این مارکت ها را داشته اید حتما برای تکمیل شدن این مطلب با ما در میان بگذارید. و برای کمک به دوستانتان برای انتخاب صحیح قالب وردپرس این مطلب را در شبکه های اجتماعی از لینک های پایین به اشتراک بگذارید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده