بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟

SMM یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی را می توان راه حلی سریع برای برند سازی دانست که با وجود سایتی خوب برای فعالیت می تواند نتیجه مطلوب تری را ایجاد کند. در ادامه به توضیح بیشتری در رابطه با SMM و نکات مهم آن می پردازیم.
SMM چیست؟
SMM مخفف کلمه ی social media marketing است و به معنای بازاریابی و مارکتینگ در شبکه های اجتماعی می باشد.
برای بهبود رنکینگ سایت از SEO و برای معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی از SMM استفاده می کنند.
 

چرا SMM اهمیت دارد؟
می توانید با نگاه کردن به اطرافیانتان متوجه شوید که بیشتر افراد جامعه در  شبکه های اجتماعی عضو هستند و ساعت های زیادی را در دنیای مجازی سپری می کنند. شما نیز می توانید از این اتفاق بهترین نتیجه را بگیرید. این شبکه ها هر کدام به نحوی روی سئو سایت شما تاثیر می گذارند. با استفاده از هر کدام از این شبکه ها علاوه بر بازاریابی برای برندتان می توانید تاثیر مستقیم روی سئو سایت بگذارید. برای کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند شبکه های اجتماعی نتیجه بسیار خوبی می دهد زیرا به راحتی می توان در شبکه های اجتماعی معروف شد و در نتیجه برندسازی کرد.
امروزه مردم از موبایل برای گشتن در اینترنت بیشتر از لپ تاپ ها و کامپیوترها استفاده می کنند. در چنین شرایطی شبکه های اجتماعی بسیار محبوب می شوند زیرا استفاده از آن ها راحت است ، سرعت خوبی دارند ، امکان تعامل و ارتباط با دیگران را به ما می دهد و هزاران ویژگی دیگر که همگی به شما کمک خواهند کرد که از این موقعیت به نفع خودتان استفاده کنید.
 
SMM
 
چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی و مارکتینگ انجام دهیم؟
با توجه به اینکه از چه شبکه اجتماعی استفاده می کنید باید استراتژی تولید محتوا و تبلیغات مخصوصی داشته باشید.
به طور مثال در شبکه اینستاگرام با نوشتن متن های طولانی زیر عکسی ساده نمی توانید تاثیر گذاری خوبی روی افراد بگذارید ولی به راحتی می توانید با عکس برداری زیبا و تهیه کلیپ های کوتاه و جالب تاثیر خوبی روی کاربران بگذارید. شبکه اینستاگرام برای همه ی کسب و کارها می تواند مفید واقع شود به خصوص کسب و کارهایی که محصولاتی برای فروش دارند، با تهیه تصاویر از این محصولات و توضیحات از ویژگی های کلی اجناس، مثل اجناس تزئینی و آثار هنری ، پوشاک ، رستوران ها و ....  در کشور ما حدود 7.5 میلیون نفر از شبکه اینستاگرام استفاده می کنند. استفاده از هشتگ ها در این شبکه می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.
هشتگ ها به دلیل تغییر رنگ با متن اصلی می توانند بیشتر توجه کاربران را به خود جلب کنند علاوه بر این موضوع می توان کمپین های تبلیغاتی را هم با استفاده از هشتگ مدیریت کرد و به نتیجه خوبی رسید.

    بیشتر بخوانید : چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

 
استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در سایت و انتشار مطالب سایت در شبکه های Facebook و Google+ بسیار روش خوبی برای بهبود رتبه سایت می باشد. تاثیر گوگل پلاس و فیس بوک روی سئو هر سایتی بسیار قابل توجه است زیرا این شبکه ها از Page authority بالایی برخوردار هستند و می توانند میزان ورودی کاربران به سایت و رتبه سایت را افزایش دهند.
باید در نظر داشته باشید که با توجه به کسب و کارتان در چه شبکه هایی فعالیت کنید و بدانید چه نوع محتوایی مناسب این شبکه ها است. هر کدام از شبکه ها به نحوی تاثیر خود را در معروف شدن برند شما و بهبود سئو سایتتان خواهند گذاشت. پس توصیه می کنیم از چندین شبکه اجتماعی استفاده کنید و توسعه کسب و کارتان را محدود به یک شبکه اجتماعی نکنید.
با توجه به شبکه های محبوب تر در کشور خودمان مثل اینستاگرام و تلگرام این شبکه ها را برای معروف شدن برند خود و شبکه هایی مثل facebook و google+ و ... را برای بهبود رتبه سایت استفاده کنید.
 
SMM
 
چگونه شبکه های اجتماعی به معروف شدن برند کمک می کند؟
• بهبود رتبه سایت
هر شبکه اجتماعی همانطور که گفته شد می تواند تاثیر ویژه و مستقیمی بر سئو سایت بگذارد. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، فعالیت هر سایت در شبکه های اجتماعی را برای بهبود رتبه سایت مورد بررسی قرار می دهند. به همین دلیل نباید از فعالیت در شبکه های اجتماعی گذشت.
 
• افزایش بازدید سایت
هر شبکه اجتماعی، کاربران مخصوص به خودش را دارد که در این محیط ها عضو هستند. با استفاده از هر شبکه اجتماعی می توانید میزان ورودی سایت را افزایش دهید و در نتیجه سبب افزایش بازدید سایت تان شوید.
 
• دسترسی راحت
با توجه به استفاده اکثریت مردم از شبکه های اجتماعی،‌ در دسترس بودن شما و پاسخگویی سریع به کاربران باعث جلب اعتماد بیشتر خواهد بود.
استفاده از تلفن های همراه باعث شده است که دسترسی به اینترنت بسیار ساده تر از گذشته شود. هم چنین با وجود شبکه های اجتماعی و محبوبیت روز افزون آن ها کاربران بیشتر زمان خود را در این شبکه ها می گذرانند تا سایت ها.
پس می توان گفت که باید از شبکه های اجتماعی برای بهبود رتبه سایت کمک گرفت زیرا نتیجه این کار سئو سایت را به همراه خواهد آورد.
 
• معروف شدن برند
با استفاده از تبلیغات و تولید محتوای جذاب برای شبکه های اجتماعی به راحتی هر کسب و کاری معروف خواهد شد و دلیل عمده این موضوع هم وجود اعضای فعال در شبکه های اجتماعی است.
 
• اطمینان بیشتر کاربران
کاربران با شبکه های اجتماعی هر کسب و کاری راحت تر ارتباط برقرار می کنند و این احساس به آن ها دست می دهد که حرف هایشان زودتر شنیده خواهد شد. مثلا اگر در اینستاگرام سوالی در رابطه با جنس محصول یا سایز و هر چیزی برای کاربری پیش بیاید امکان اینکه سوال خود را بپرسد بیشتر است از زمانی که در سایت محصولات شما را می بیند.
 
• امکان انتشار مطالب با سرعت زیاد بین کاربران
مطالب در شبکه های اجتماعی نسبت به سایت ها بسیار بهتر به اشتراک گذاشته می شوند. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بسیار راحت و با سرعت زیادی انجام می شود که در نتیجه باعث می شود تا کاربران هر چیز جالبی را که دیدند برای دیگران هم به اشتراک بگذارند.
 
• تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فقط کافی است صفحات پر بازدید را بشناسید و در آن ها تبلیغات خود را قرار دهید و شاهد افزایش کاربران خود باشید. بدون تبلیغات هم ممکن است بتوان برندسازی کرد ولی کاری بسیار زمان بر است.

    بیشتر بخوانید : چطور با هزینه‌ای اندک، برندسازی کنیم؟

 
SMM
 
در استفاده از شبکه های اجتماعی باید نکاتی را در نظر بگیرید :
از محبوبیت خود در شبکه های اجتماعی سوء استفاده نکنید. تبلیغات زیاد در شبکه های اجتماعی ، کاربران شما را فراری می دهد.
مطالبتان را به اشتراک بگذارید و کاری کنید که باعث شود دیگران هم مطالب شما را به اشتراک بگذارند. ویدئوهای ویروسی و تولید محتوای جذاب و جدید، بسیار خوب اشتراک پیدا می کند.
باید مطالب جذاب تولید کنید و عکس های با کیفیت بالا بگذارید. بی کیفیت بودن عکس ها شما را بی کیفیت نشان می دهد و جذاب نبودن متن ها به این معنی است که شما انتخاب خوبی نیستید.
برای به انتشار گذاشتن مطالب زمانبندی داشته باشید. انتشار تعداد بسیار زیاد محتوا در زمان کم و یا مثلا در یک روز باعث می شود اهمیتتان را از دست بدهید. انتشار تعداد کمتری از مطالب در زمان های مناسب این امکان را می دهد که مشتاقانه تر شما را دنبال کنند.
قرار دادن آدرس شبکه های اجتماعی در سایت و هم چنین قرار دادن آدرس سایت در شبکه های اجتماعی مفید است و می تواند به افزایش ترافیک هر کدام کمک کند.
 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده